Direktlänk till inlägg 29 juli 2008

Namnlista

Av Olof Andersson - 29 juli 2008 23:27

Efter att ha haft besök ett antal gånger under sommaren i grytan av en person, låt oss kalla honom "Eric", bestämde jag mig för att se vad folket i Tranemo tyckte om honom.

Vi bönder ska ju vara så inskränkta, så vill verkligen folk att utsocknes ska komma hit och dricka våran öl och beblanda sig med våra kvinnor? 

Har ju hört om massiva folkuppror, ja nästan riks, om en signatur lista i grannsocknen som lockade flera 10tals personer mer eller mindre fiktiva att skriva på, så tänkte, jag tar väl på mig träskorna och går ut och möter folket på stan med en god vän, och ser, om vi verkligen vill ha hit en stadsbo.

Resultatet är lika enat som ölen är för dyr, JA! Alla vill ha hit honom.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Andersson - 10 januari 2013 23:01

Skara - Vara (fredag) 6-4   Ett helt nytt Skara med betydligt bättre trupp än i vårat möte.Ruggigt viktig match i botten där jag vågar säga att Skara åker ur om man förlorar. Men tror att dom rutinerade rävarna fäller avgörande här, Blom är med o...

Av Olof Andersson - 4 januari 2013 18:36

Gömde det sig en match en vanlig vardag i luffsarserien. Skövde piskade dit Vänersborg med 11-0 igår, imponerande siffror oavsett vad Vänersborg hade för lag. Skövde hakar på Borås IBF i kampen om andraplatsen.   Borås - Fristad (fredag) 7-5   ...

Av Olof Andersson - 14 december 2012 09:28

Att inte ha spelat innebandy på ett bra tag må vara riktigt tråkigt och frustrerande, men idag väntar belöning! Hade självklart hellre spelat ikväll men att långt bort i ingenstans förhoppningsvis få dynga i sig en rejäl Mandysburgare innan man slå...

Av Olof Andersson - 7 december 2012 20:06

2 matcher har redan hunnit spela varsin period, det påverkar dock inte hur jag skulle tippat.   Borås - Sandared (fredag, står 0-0 efter 1 period) 9-2   Trots derby och trots målsnålt efter första tror jag IBF springer iväg till en lekande lä...

Av Olof Andersson - 30 november 2012 10:57

För precis så här kommer matcherna sluta:   Skara - Halna (fredag) 4-6   Nu har jag inte sett Halnas laguppställning, men Skara harvar i botten och saknar idag Hald. Då kommer Halna ta 3 poäng medan Skara får blicka framåt.   Skövde - Fal...

Ovido - Quiz & Flashcards