Alla inlägg under november 2008

Av Olof Andersson - 30 november 2008 22:33

9-4 förlust mot mariestad borta kan inte vara bra, och nej, hade vi åkt dit med mer folk hade det känts riktigt förjävligt.

Men man måste vara förstående trots alla grönsvarta känslor, hade man som utomstående sett förutsättningarna hade man nog tippat 2siffrig torsk utan chans, men det blev faktiskt lite bättre än så.

6-4 reducering med vad? 5min kvar kanske, sedan ett stolpskott, kontring, och straff, tyvärr. Sedan var det kört, men fram tills dess var det helt ok, inte jättebra men inte heller dåligt. 

Själv så var det surt, riktigt stor skillnad hur man kommer in i en match, bara jobba på, men skotten satt inte på mål vare sig för mig eller många andra idag, så visst, resultatet kunde blivit annorlunda, det som känns som det viktiga, att vi faktiskt hade chansen med 8man borta, i en bortamatch mot serietvåan. Det med ett lag yngre än Zlatan i rosengård, det lovar gott.


I brist på kortlek uppfanns många grejjer att satsa på, tyckte FM manager tips var hett, hoppas tobbe fixar sitt batteri till nästa bortamatch, även tusenlappar var i rullningen i tärning.


Tyckte man det var nog med skador/frånfall redan innan matchen passade erik nilsson på att kliva av under uppvärmningen, vet inte om det är någon förbannelse över laget i år, men är väl bara bita ihop å köra in i kaklet, kommer nya matcher, nya segrar, nya månader nya år, det tar aldrig slut, men till slut måste väl ändå oturen gällande den punkten ta slut.


Hade förväntat mig 7p idag också, men träffar man inte mål blir det svårt, hur som helst konstaterades att jag och andy gjort poäng varje match i år, vet inte om någon mer är med i den tävlingen fortfarande? (ja man kan tävla i all slags statistik)


För att vara partiska Olof som jag alltid är, med fullt lag hade vi krossat dom, utan tvivel, Skövde kändes flertalet klasser bättre än Lockerud, men ja, det kommer aldrig någon att få veta.


Så fick man äntligen se mattias kånkstad in action, aldrig tidigare skådat, och oavsett vad andra tyckte så var man själv inte imponerad iaf, utan att nämna Johan M i vårat lag så väljer jag Ekström i Sandared istället, eller börjesson i skövde med för den delen, mycket mycket bättre.

Hade stora förväntingar då man såg poängligan, men ja han var ju inte dålig, men ingen Sean paul eller johan M klass på långa vägar.


2 Tuffa derbyn väntar nu 2 fredagar i rad, får hoppas att turen kan vända lite gällande skador, utan tvekan är det verkligen jobba som en gnu för att vinna matcher nu.


Chrille snappade upp ett hiphopband som hette kartellen, måste undersökas nu....


Forza grönsvart, forever and ever i med och motgång, frisk eller skadad

Av Olof Andersson - 29 november 2008 23:19

Blev Johan M, följd av Tarmen, Borin, Berggren (den yngre), drog min väg efter uttåget så såg inte upplösningen, men grattis till Johan som kan behöva lite vårdpengar.


Trodde nästan på ett nyförvärv till matchen imorgon, Bagarn som skulle åkt till Thailand, men turligt för honom och oturligt för oss fick dom tag på ett plan till Singapore istället, men som sagt, lika bra att vinna på så lite folk som möjligt, annars är det ingen bragd.


Så saknas imorgon gör väl ungefär, blåljus, burken, johanc, bulan, johanm, bagarn,Abbas, säkert någon till som man har glömt av.

Kan stavas otur, dåligt tränade spelare, dåligt virke, ödets ironi med planering, men mest av allt stavas det inspiration! Så här legender skrivs när tappra få ger sig iväg för att besegra röda armeér från Mariestad.


Klickat frenetiskt efter matchreferat hela veckan, men ställer aldrig krav när dom jobbar idiellt trots att det är broder, dyker det upp så dyker det upp.


Simon Assfarm lovade dyka upp i fredags med Skövde highlights, still M.I.A, ska nog få tag på den jäveln...


Första gången jag inte känt en tår över att man kommer missa idolfinalen, vilken sjukt tråkig årgång, den enda av intresse försvann i fredags, ja Johan. Inte för att han kunde sjunga, eller för att han såg ut som ett offer, men han var den enda som var intressant. En fulare och sämre variant av Amanda Jenssen.

Men snart börjar riktiga idol, american idol!


Henke Larsson 2p idag, assist, vet inte vad man ska säga, intressant iaf, att han är ett unikum vet ju alla.


Bejakat mina kvinnliga sidor genom att se SATC idag (kan du förkortningen så är du metrosexuell).


Som den TIBKit man är frågar man alltid runt, konstant hur folk känner för kommande år, och året efter det och året efter det, har låtit bra på alla håll och kanter än så länge! Skönt att höra. Alla skador till trots så är vi ett grymt ungt lag som har framtiden för oss, för att en dag kunna springa upp för trappan till höghuset i Tranemo och skåda statyn som står på TIBK´s A-lag som segrade i kvalmatchen till divison 2 okänt år, okänt dag (än så länge).

För att citera Tobbes msn och världens första grönsvarta blogg, grönsvarttillsdödenskiljerossåt, alltid oavsett vad.

Forza

Av Olof Andersson - 25 november 2008 19:03

Uddamålsförlust så underläge 3-1 för tillfället, var imponerande resultat tippning i flertalet matcher men torskade på målskillnad. Han ångar på mot ölen på avslutningsfesten.


Denna vecka vinner jag dock, förhoppningsvis, tror jag, för spänningens skull.

Av Olof Andersson - 25 november 2008 16:23

I väntan på vårat referat hittade jag förövrigt ett referat på fröjereds hemsida! Utmärkt, inte varje lag som sköter det såpass bra, cred skickas iväg i nordlig riktning.


"

Förlust mot Tranemo, 3-10 2008-11-24 17:06
Det blev en tung förlust på bortaplan under lördagen..

Matchen borta mot Tranemo bedömdes på förhand vara den tuffaste i serien. Det visade väl också siffrorna att den var, men jag skulle vilja säga att siffrorna ljuger en aning. Vi svarar för två riktigt bra perioder och pressar dom i 42 min, så länge står det 3-4. eftersom matchen slutade 3-10 kan ni kanske lista ut att de sista 18 minutrarna inte var de bästa. Vi tappar allt och blir helt handlingsförlamade, mycket tråkigt med tanke på att alla sliter och kämpar i de två första perioderna. Det är ju tyvärr inget värt när vi gör en misserabel tredje period, Vi tyckte själva att vi fick många domslut emot oss och jag kan hålla med till viss del, men det var en tuff match och dommarna hade svårt att sätta någon nivå. Det tråkiga var att vi inte kunde sluta fokuera på domaren utan ältade saker gång på gång. alla har rätt att reagera men inte fortsätta klaga på domaren. Det gjorde ju inte saken bättre när deras ledare gjorde upprepade gester mot våra spelare som inte hör hemma på idrottsplats, osportsligt var ordet!

Men som sagt, vi ska inte skylla ifrån oss utan vi viker ned oss och är riktigt usla sista 18 min.


Måste och kommer att bli bättring på fredag när vi tar oss an Wårgårda hemma i sparbankshallen.

Ett stort + till Andreas Björnberg som är lagspelare ända ut i fingerspetsarna, han skulle gå genom eld för att vinna. Man kan ibland önska att alla vore så. Han är ett unikum som Lasse Lagerbäck hade sagt.


Målskyttar FIF: Jesper Lundberg, Kött, Kalle Korpela"


Från www.frojerdsif.se (gratisreklam)


Av Olof Andersson - 25 november 2008 16:13

Massa fröjereds kommentarer på bloggen, fick räcka med en då dom alla säger samma sak, att ingen fysisk aktivitet förekommit mot stjärtén, ja, vi som var där såg vad vi såg, samt att den som inget har att förneka försvarar sig inte heller...


Även kommentarer som "hur fan kan du tycka domarna var dåliga?", ja, om du klarar av att läsa hela meningar istället för stycken ser du att jag skriver att dom var bra. Faktum är att Ola och Trygg är två av mina favoriter (förutom den rakade megaVMdomaren som dömde oss en gång för längesen och skrämde skiten ur alla).

Att sedan kalla mig partisk är väl det dummaste jag hört, tro fan jag är partisk, mitt hjärta klappar grönsvart sen barnsben, den dagen jag inte är partisk lägger jag av med allt som har med innebandy att göra...

Passar det sig inte så gör gärna som miljarder andra människor världen över, läs inte vad jag skriver, jag skriver endast för chakaron och så länge han läser är jag nöjd.


Alltid roligare att göra folk arga än glada, vem vill läsa något som gör dom glada?


Slänger in ett kort tips för att det inte ska bli för långt.


Skövde - Smedjan 22-0

Varför skulle smedjan göra mål?

Skara - Elfhög 8-2

Blom tillbaka i skara? Då borde dom vinna enkelt.

Fröjered - Wårgårda 3-8

Fröjered drar på sig onödiga utvisningar och inga matcher vinns från botbänken. Samt att Wårgårda är ett bra lag.

Borås - Rydboholm 4-6

Inte 2 derbyskrällar i rad av borås, tror jag...

Sandared - Vara 7-3

Sandared verkar lite skakade men Vara ska dom klara av.


Vi möter Lockerud borta, med en förstafemma bortrest/skadade ungefär, kunde sett bättre ut men vad kan vara mer inspirerande än en rejäl utmaning? Får hoppas på en bra start samt lite tur och att grisspelet sitter kvar i rötterna där det har funnits sedan urminnnes tider.


Forza grönsvart!

Av Olof Andersson - 23 november 2008 14:35

Glömde nämna att Hecke höll nollan, samt om någon inte tittade så missade ni mitt livs match, risken att det sker igen är väldigt liten, förhoppningsvis upprepning på söndag dock.


Bagarn smög åt sig 5p i skymundan, andy 4, lika starkt det. Lars gjorde mål igen, gjort mål varje match så vitt jag kan komma på? Gnabb i omklädningsrummet inför 3dje, kunde effekten blivit tydligare? Vilken grym period vi gjorde.

Bulan skadade sig igen, Guds sätt att spotta oss i ögonen för att späda på frånvarolistan. Börjar förstå varför Judas fick Jesus avrättad om det är sådan här skit han håller på med.


Ja, det var väl det det, nu är det snart innebandy på TV, om jag förstått rätt så är väl tanken att Henke Larsson kommer att komma in sista 10min om det är säker leding eller säker förlust, får hoppas på något av det, riktigt kul att se han spela innebandy.


Forza

Av Olof Andersson - 23 november 2008 14:18

Fröjered slogs tillbaka med 10-3.

Första och andra perioden var helt ok, inte bra inte dåligt, saknades lite fart och skärpa i skotten.

I tredje spårade vi dock ur, får nog tacka fröjered för att dom spelade fruktansvärt ful innebandy, blev så mycket lättare att tända till och vi kunde defilera hela vägen till dimman hos daniel.

Kul från matchen, #6 i fröjered håller på med fel sport, tillsammans med #3 bildade dom en duktig duo, duktig på att sparka folk i huvudet, tackla i ryggen över sarg samt att bara vara idioter på alla sätt dom kunde.

Ska bli skönt att möta dom borta, lär få samma gratiständning igen då allvarliga funktionsfel knappast lär försvinna hos dom tills dess.

Stor besvikelse från matchen är hur dom för övrigt väldigt duktiga domarna lyckas missa dessa allvarliga förseelser som borde ledat till lång avstängning, aldrig tidigare sett någon spelare sparka avsiktligt 2-3 ggr i ansiktet på en liggande spelare. Skämmes ta mig fan idiotjävel.


Kort men intensiv segerfest hos Daniel, måleriverkstad med chakaron och sambon i lägenheten, kunde inte blivit bättre.


Första matchen som forward i min a-lagskarriär (så vitt jag vet) slutade helt ok, missnöjjet över en utebliven poäng är stort, skönt att slippa ligga hemma hela tiden och få göra det jag är bäst på, springa som en tomte utan fart eller teknik kors och tvärs.

Men när Johan kommer tillbaks kliver jag så gärna ner och rensar undan efter han och andy så dom riktiga målskyttarna får kliva fram.


Just nu ser skade/rese läget helt förstört ut mot Lockerud borta nästa söndag. Vi kommer troligtvis behöva göra den bästa grismatchen i TIBK´s historia för att vinna, vilket vi självklart kan göra. Men får hoppas att någon/några tar sig hem/tillbaka tills söndag.

Om inte annat så är serien lång och 3 matcher kvar till uppehåll.... Väl efter det kan vi ju kanske få spela med fullt lag och ta 10 raka efter julen, den som lever får se!

Tills dess krigar vi på, kan jag göra 4mål i johans frånvaro så kan ta mig fan hur många som helst kliva fram och göra det dubbla.


Forza grönsvart in i kaklet

 

Av Olof Andersson - 21 november 2008 19:53

Här finns det nu igen (ange kod uppe till höger och klicka download), men troligtvis ingen mer än dom föregående 10 som vill ha det, men ändå...

Ska lägga upp gamla och kommande matchblad också, så dom finns förevigade ute på nätet.


Forza grönsvart

Ovido - Quiz & Flashcards