Alla inlägg under april 2008

Av Olof Andersson - 22 april 2008 21:17

Det händer som sagt inte mycket i sportvärlden för tillfället, iaf inte i den sport som räknas.

Helgen var ett fiasko, HV71, Warberg, Elfsborg, alla 3 vann dom i helgen, 3 besvikelser på 3 dagar.


Annars är det inte mycket intressant som händer, men kan likväl skriva om ointressanta saker för sakens skull.


American Idol! Fortfarande nr1 på underhållningsprogram i världen.

Vet inte riktigt hur mina tidigare tankar om den tävlingen ligger till, hursomhelst, en tidig underdog är solklar favorit nu. Han gör versioner av låter som tom går att lyssna på när TV:n har slocknat.

David Cook är namnet, kanske att han kan göra nått vettigt av sin karriär.

Här drar han iväg en i mitt tycke fantastik version av Billy Jean (för övrigt chris cuks version, men då han själv suger föredrar jag denna alla dagar i veckan) och här drar han av en egen version av en gammal dänga.


I övrigt finns litet rykte om kanske att en person skulle kunna tänka sig att spela i TIBK, vore väldigt kul, men, det är väl föga troligt! Men håller tummarna.


Tycker dessutom att Slagge borde ta å flytta hem nu, han har ju redan allt, och någon måste fylla tomrummet hitech björn lämnade efter sig för ett par år sedan, ser tyvärr ingen i laget nu som kan blinga lika mycket.... Men vem vet, med rätt lön kanske någon blommar ut.


Fotbollsserierna startar i bygden i helgen, och, ingen bryr sig....

Räddningen för fotboll hade varit å lägga ner 23 av 25 klubbar i närområdet, och satsa på max 2 lag, inte för att det finns talang här, men kanske skulle det komma publik och således vara roligt att titta på, och inte bara något man är tvungen att se i brist på annat en gång eller två per säsong.


Bästa spelare nästa säsong? Går inte tippa, är Bagarn skadad för livet efter dritons brutala kapning? Lirar Chrille en hel säsong? Johan 100p? El tobbo chackarone? Ska Burken spela och göra sitt senaste divison 3 snitt (3.4p/match eller dyl.) Skjuter Abbas som mot tygriket varenda skott? Ja, många frågor, och tyvärr alldeles för länge kvar tills vi får svar :( har ju en hel sommar med bortsparkade bollar och tomma läktare kvar innan grytan äntilgen får fyllas!


10Maj börjar det visst ja med test, möte, partaj, dylikt, ska bli gött, men ser även fram emot internmatch/speedshooting! Tror ej datumet för "andra" kickoffen var satt ännu dock?


Forza grönsvart





Av Olof Andersson - 9 april 2008 22:21

Missat sedan länge att lägga in vad som skrevs på gnosjös årskrönika.....


Ang TIBK: "Visst svär jag inombords varje gång jag tänker på den nesliga hemmaförlusten mot Tranemo. Men en klubb som lyckas ockupera halva Töllstorpshallen och sen sjunger matchen igenom (mer eller mindre barnförbjudet) lyfter jag på hatten för.


Tackar för orden, var den roligaste matchen för året. Ses i försäsongsturneringen (om jag förstått det hela rätt).

Av Olof Andersson - 9 april 2008 20:35

Som jag antar att alla vet har Tranemo IF värvat en bulgar.

Satt och letade lite på nätet hur faen man kunde hitta en bulgar över internet att värva, men de var inte särskilt svårt.


http://www.ledigaspelare.se/spelarpos.php?3


Där fanns han! Och fler därtill!

Ska faktiskt bli intressant att se en fotbollsmatch i år, mer än så kan man inte se, kanske har dom gjort en supervärvning?


Innebandyspelare då? Joho då, även dom har en sida med lediga spelare, och intresset är enormt!

http://www.transfera.se

Där kan man bland annat hitta 1 spelare som söker klubb!

Samt att Onyx som vi mött under året letar efter ledare för heltidstjänst.

Synd att det varken verkar fungera bra för vare sig innebandy eller fotboll, hade varit kul med en sida där det faktiskt fanns folk att kika på.


Forza Grönsvart!


Antar att alla sett http://www.youtube.com/watch?v=dMH0bHeiRNg , riktigt gammalt, men jahapp, det kan vara bra för det! 

Av Olof Andersson - 9 april 2008 18:06

Började med att skriva ett långt inlägg här, då man av någon anledning blir påhoppad av någon blogg från svenljunga trakten för att man skriver för lite. Men hela historian togs bort då jag lät aggresiv, vilket jag absolut inte är, bara uttråkad, därför blev det ett annat svar, för att födriva tiden framtills burgaren anländer.

Självklart, när man är en sådan fantastikt intressant person och med skriftets gåva, blir mina fans besvikna när det inte skrivs. Tobbe S skäller ofta på mig, dock kunde jag inte i mina vildaste fantasier tro att en Svenljunga spelare avgudade mig så mycket så att han blev ledsen av att jag skriver för lite. Bara att tacka och ta emot av den dolda hyllningen han skickar.


Kan inte svara på varför jag var där inne och läste, hade tråkigt helt enkelt, kan inte heller svara på varför jag tar mig tid att skriva om det när jag uppenbarligen inte vill. Men det är för att i gamla Kina berättas historien om Zhou Yu, en människa som var alltför tävlingslysten, trångsynt, fåfäng och lättsinnig. Han blev väldigt avundsjuk på de förmågor och den visdom som Zhuge Liang  innehade och betraktade honom som sin största fiende. I stället för att försöka lära av Zhuge Liang, sökte Zhou Yu alltid efter ett tillfälle att förgöra honom. Zhuge Liang var en mycket bättre person. Han var generös, förlåtande, ödmjuk, förståndig, vetgirig och framsynt. Han var nöjd med att arbeta i skymundan och låta Zhou Yu få äran. Vem som är vem i denna historia får du gissa dig till.


Blev tårögd när denna historia rullades upp, och jag vill bara låta denna person få känna mitt tack (känner bara till läppen i svenljunga och han som ser ut som tobbe s, antar att de inte är nån av dom så kan tyvärr ej tacka dig vid namn). Tack för att du saknar mina inlägg, tack för att du bryr dig Men kan tyvärr ej lova dig bättre uppdatering i bloggen förrän säsongen drar igång. Då jag driver en TIBK blogg känns det naturligt att skriva om TIBK, för att bedriva andra ämnen krävs kunskaper utöver en vanlig lekman för att få det att vara intressant, och hur gärna jag än vill kan jag inte tycka att mina egna inlägg som inte rör innebandy är intressanta, dock, uppenbarligen gillar du dom.


Så detta var för dig, och enbart för dig, hoppas du får trevlig läsning.  


Och ja, införande av 2 karrensdagar, 8månader kvar, alldeles för lite upprördhet :(  

Av Olof Andersson - 8 april 2008 22:52

Då jag känner alla allt för väl, och då själva länken inte har något med TIBK att göra, tänkte jag att jag länkar den här istället för att den spammas hundratalet gånger i gästboken som brukligt, då ja, materialet är allt för stötande för att inte låta allmänheten skåda.


http://www.youtube.com/watch?v=g8UhVkKXMUw 


Behövs inga kommentarer, råkokt potatiskraft 

Av Olof Andersson - 8 april 2008 22:22

Jahapp, politik i bloggen, det var det värsta!


Men som både jag, och säkert många andra missat, är att borgarna från och med den 1/1 2009 ändrat lite med reglerna i en stor fråga, karrensdagen \o/

Så från och med nästa år kan vi glädja oss med att det blir 2 karrensdagar istället för 1. Fantastiskt eller hur?

Tänkte bara upplysa om detta, om någon ville åka och hälsa på moderaterna nära dig.

Var även en hel annan rad ändringar som trädde i kraft 1/1 2009, som jag dock inte kan minnas på rak arm, finns inte heller lättillgängligt på internet, antagligen undangömt likt lagfarten att rasera jorden i liftarens guide till galaxen, men ja, antar att vi märker det också.


2 år till nästa val, ska se till att överge mitt kärnparti piratpariet och förespråka sossarna till det valet, borde ge dom ca 15% mer med mig som stöttepelare, vilket i sin tur kan leda till att Sverige räddas undan en massutrotning av skadade/sjuka. Om man inte tycker synd om dom, så kan man ju iaf tänka att om det inte finns någon som är skadad/sjuk/sämre än dig, då är ju fan inte du så vidare märkvärdig heller.


Jaja, bäst att innebandysäsongen sätter igång snart, får alldeles för mycket annat att tänka på vilket aldrig har lett till något nyttigt.


Warberg-Pixbo live igår förresten.

VIsst, 2200personer, lät som om det var 20 Tranemobor. Kan dock inte konkurrera med deras sorroundsystem, men stäng av det och det var skrämmande hur tyst så många människor kan låta, trots att dom försöker?


Något som däremot var imponerande var tröjförsäljningen, då jag skulle tro 70% av folket på läktaren var blå/vit klädda, så cred för det.


Och återigen blev det bekräftat, elitserieinnebandy är, fruktansvärt tråkigt att skåda. Och det av den enkla anledningen, spelarna är för bra. Det är stillastående, avvaktande, och statiskt. Och varför skulle de se annorlunda ut? Gör motståndarna en tabbe så hugger dom åså pang är det mål, effektivt, men satan va trist det är att skåda.


Veckans största PLUS går dock till Warbergs bar, mycket trevligt med en bar såpass nära anslutning till hallen, sen att åldern därinne varierade mellan 12-76 känns väl inte så lagligt, men spännande!


Bara Täby med sina småickeatletiska spelare som bjuder på det oväntade, antagligen för att dom är sämre, vilket gör det mer attraktivt.

Forza Täby!


Sagt under matchen från Pixbospelare: "Hade vi haft Tobbe Svensson i laget hade vi vunnit med 3-0"

Bara att hålla med!

Av Olof Andersson - 6 april 2008 14:30

Börjar direkt med tips och listande av den preliminära serieindelningen för Divison 3 nästa säsong.

Om det blir som detta år går 1an och 2an till kval, siste man åker ur, här är allt om nästa säsong!


1: Tranemo IBK (www.tibk.se)

2: Skövde IBF (www.sib.nu)


3: Sandareds IBF (www.sibs.se)

4: Rydboholms SK (www.rydboholmssk.se)

5: Lockerud/mariestad IBK (www.lockerud.nu)

6: Wårgårda IBK (www.wibk.nu)

7: Skara IBK (www.skaraibk.se)

8: IBK Elfhög (www.ibkelfhog.se)

9: Fröjereds IF (www.frojeredsif.se)

10: Borås IBF (www.viharingenhemsida.se) klappklappklapp

11: Vara IBK (www.varaibk.se)


12: Smedjans IF (www.smedjansif.com)


Finns väl egentligen inget som tyder på att serieindelningen kommer att ändras, då serien förra året innehöll 11 lag, och i år redan har 12. Skulle dom dock besluta sig för att fylla på med fler lag går det i turordning till: Svenljunga-Fritsla-Kinna (om jag inte minns fel).  Dock ändrar inte det på något tips, för att åka ur division 3, måste man vara ett riktigt riktigt dåligt lag, och tror väl inget av dom 3 lagen kan vara så dåliga.


Smedjan får åka ur helt enkelt pga av att dom kom nästsist förra året och jag inte vet något om dom.


Toppstriden då? Om ryktena stämmer att Rydboholms supertrio: Proofh-kettil-kuuselaaaaaa ska dra sig till IBK7h, ja, då finns det absolut ingen anledning att frukta dom, kanske tom att 4de platsen är lite väl positivt tänkande i sådana fall. Stannar dom 3 herrarna så är det jämnt skägg mellan skövde-tranemo-rydboolm, iaf enligt mig.

Sandared, senast ett lag imponerade såpass i 5an och 4an var Tygriket, som drog igenom serierna som en svusch. Oehört svårtippat vart dom hamnar, men, att dom är närmare toppen än botten ser jag som självklart. Skulle dom däremot tappa deras poängkung, fd TIBK spelaren Per Ekström, tyder nog dock inget på att dom ska ta sig upp i 2an.


Tips angående Per, 1: Han går till IBK-7H. 2: Han är alldeles för rädd för att möta oss i Tranemo så han kommer vara skadad 2matcher för säsongen, TIBK hemma, och TIBK borta. Hoppas dock att vi får möta honom, skulle vara lite speciellt att få hälsa han välkommen tillbaka.


Skövde då? Jo dom har alltid varit ett topplag, dock har vi aldrig haft problem med dom så vitt jag kan minnas, och när jag ser att en person som jag själv alltid tyckt varit en riktigt dålig spelare ligger med i toppen i deras poängliga får jag anse oss vara favoriter över dom.


Tranemo IBK?  Ja, just för tillfället ser laget mycket starkt ut, och då är säkert inte allt klart ännu ändå. Vare sig det dyker in ett nyförvärv, eller om Burken/Davva/From/Folke av någon anledning skulle dyka upp vore det såklart en bonus men absolut inget nödvändigt för att vi ska kunna prestera bra i denna serie.


Folke som avgjorde semifinal nr 2 i norge igår när Slevik kvitterade till 1-1 i matcher bäst av 5. Grattis Jörgen Jönsson!


Här hemma i Sverige är slutspelet fantastiskt färglöst tycker jag, dock slår det ishockeyn i TV underhållning med hästlängder. Warberg är såklart ett riktigt bra lag, men, min personliga mening tycker inte Elitserie innebandy är speciellt roligt att titta på, hade mycket hellre sett divison 2-3 matcher på tv, vilket inte är långt borta då Tranemo IBK snart köper upp TV4.


Så därför håller man såklart på Täby, ser ut som ett bonkarlag, med ett par lönnfeta gubbar, när det går bra för dom så njuter man, forza täby!


Alla övriga lag i Division 3 som inte benämnts är inte värda att benämnas.

Smått och gott då?

Fröjered har 2långhåriga spelare som var bra när vi mötte dom för 3år sedan, undrar om dom spelar kvar.

Ryktas att Sandared faktiskt har publik och klack? Vore väldigt roligt, kan bli supporter fight då!

Borås IBF? Förra gången vi sågs började en liten 13åring i deras lag gråta för att dom var så utspelade, upprepning iår?

IBK Elfhög, alltid hatat bortamatcher i trollhättan, alltid på söndagar dessutom, se om det blir något att hata även i år.


Seriens abosoluta höjdpunkt! Divison 3 = Fredags matcher i grytan för Tranemo IBK, det absoluta bästa som finns!


Lev väl och fröjdas, 10 Maj är starten på försäsongen! Ska bli riktigt riktigt kul i år.........



Ovido - Quiz & Flashcards