Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Matchdags!

Av Olof Andersson - 16 november 2012 19:18

Vissa lag har ställt in sina träningar för att istället lira träningsmatcher lite dagar mitt i veckan, blir lätt hänt att man glömmer av att tippa dom.


Igår hade jag tippat Halnaseger, blev 6-6 mot Falköping. Hört lite olika om Halna men allt verkar inte stå rätt till iaf.
Inget som tar äran från Falköping dock som nu slagit Vänersborg hemma och kryssat mot Halna borta, har dom vaknat till liv?


Skara - Tygriket (idag fredag) 6-7 e.sd


Skara har ingen Börjesson, och har heller verkligen inte presterat så här långt i serien. Detta är dock en match Skara verkligen SKA vinna, och lite tror jag väl även att dom gör det. Men namnet Tygriket klingar fortfarande klass i mina öron även om så inte är fallet, så kanske lite naivt att tippa 2 poäng till dom idag.


Skövde - Fristad (lördag) 7-4


Fristad har väl inte riktigt skrällt så mycket än som jag tippade inför säsongen, så kanske gör dom det denna match? Dom har ändå ett namnkunnigt lag på många platser och kan mycket väl ta med sig poäng härifrån, Skövde skakat efter att legat under med 8-2 mot Borås IBF förra omgången. Här reser dom sig och tar 3 pinnar.


Vara - Sandared (lördag) 5-7


Vara var mer bollskickliga än Sandared, Sandared sprang 300% mer än Vara, så sett till våra möten tror jag på SIBS vinst. Sen kanske Vara klarar rulla bollen bättre här än mot oss, men njae, 3 tunga pinnar till SIBS och Vara fast förankrade i botten.


Borås - Vara (tisdag, kl 2000, härligt!) 11-2


IBF är mycket bättre än Vara. Och återigen, det är inte Borås eller Vänersborgs fel att det spelas matcher vid sådana här tider, det är förbundets. Oavsett ingen rolig tid, men IBF vinner lekande lätt mot ett tunt Vara.


Vi möter Borås IBF hemma imorgon lördag. Att IBF har ett bra lag på pappret är ju säkert, det brukar Boråslagen ha. Men i år verkar dom väl äntligen fått ut något av det på planen också? Förra gången torska vi hemma med 7-8 mot IBF så det kommer garanterat bli tufft igen.

Forza



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Andersson - 10 januari 2013 23:01

Skara - Vara (fredag) 6-4   Ett helt nytt Skara med betydligt bättre trupp än i vårat möte.Ruggigt viktig match i botten där jag vågar säga att Skara åker ur om man förlorar. Men tror att dom rutinerade rävarna fäller avgörande här, Blom är med o...

Av Olof Andersson - 4 januari 2013 18:36

Gömde det sig en match en vanlig vardag i luffsarserien. Skövde piskade dit Vänersborg med 11-0 igår, imponerande siffror oavsett vad Vänersborg hade för lag. Skövde hakar på Borås IBF i kampen om andraplatsen.   Borås - Fristad (fredag) 7-5   ...

Av Olof Andersson - 14 december 2012 09:28

Att inte ha spelat innebandy på ett bra tag må vara riktigt tråkigt och frustrerande, men idag väntar belöning! Hade självklart hellre spelat ikväll men att långt bort i ingenstans förhoppningsvis få dynga i sig en rejäl Mandysburgare innan man slå...

Av Olof Andersson - 7 december 2012 20:06

2 matcher har redan hunnit spela varsin period, det påverkar dock inte hur jag skulle tippat.   Borås - Sandared (fredag, står 0-0 efter 1 period) 9-2   Trots derby och trots målsnålt efter första tror jag IBF springer iväg till en lekande lä...

Av Olof Andersson - 30 november 2012 10:57

För precis så här kommer matcherna sluta:   Skara - Halna (fredag) 4-6   Nu har jag inte sett Halnas laguppställning, men Skara harvar i botten och saknar idag Hald. Då kommer Halna ta 3 poäng medan Skara får blicka framåt.   Skövde - Fal...

Ovido - Quiz & Flashcards