Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Tips omg 5

Av Olof Andersson - 17 oktober 2012 18:49

Att IBF och Halna tjuvstartade igår räknas knappt då det inte var någon match, självklart hoppades man ju på poängtapp för IBF men när laguppställningen började krypa upp visste man ju att så inte skulle bli fallet. SMS tippade till min Mariestadsbekräftare för att undkomma fuskanklagelser återigen.


Borås - Halna 13-1 (slutade 12-4)


Mariestad - Skövde (idag onsdag) 6-7


Jämn match som kan sluta hur som helst på förhand, för placering nr 1 krävs nästan Skövdevinst? Annars 6 poäng bakom Mariestad redan vilket nog ingen i Skövde räknat med. Viktig och spännande att följa, hur bra är Mariestad?



Fristad - Falköping (lördag) 8-3


Falköpings kräftgång fortsätter, säkert kommer dom knipa någon 3a i år men inte i denna matchen.


Tygriket - Vänersborg (lördag) 4-9


Att Tygriket inte gjorde ett bättre resultat mot Fritsla trots Myrmans och Puh bekräftar väl bara vad jag förfarat, TT är inte bättre i år och Vänersborg ska inte ha några problem att vinna.


Sandared - Skara (lördag) 5-7


Vinner Sandared här ska jag villigt erkänna att då är dom bättre än vad jag trodde. Skara är visserligen inte mer än ett mittenlag på sin höjd men utan att ha sett SIBS i år vill jag ändå tro att dom är bättre. Men gör mig ingenting om jag blir bevisad motsatsen.


Vi ska ta mig fan kamma hem första 3 poängaren på bortaplan i år, det kommer inte bli lätt, det vet vi från förra gången vi var uppe, men jag räknar med att alla är redo för vad som krävs.

Forza

 
 
Ingen bild

Peter

22 oktober 2012 16:33

Vilka tror du tar hem förstaplatsen? Jag tror att det kommer att stå mellan lockerud och Skövde. Inte så konstigt att lockerud leder då de har haft kanske fet lättaste spelahemat hittillls av alla topplag. Skövde har ju redan mött tibk, Vbg och LM på bortaplan...

Olof Andersson

25 oktober 2012 21:24

Vi möter L/M på lördag, efter det vet man nog vilka som tar hem förstaplatsen, Skövde kändes inte våldsamt heta men jag vet att dom saknade folk. Bortaplan mot Skövde lär bli en helt annan historia.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Andersson - 10 januari 2013 23:01

Skara - Vara (fredag) 6-4   Ett helt nytt Skara med betydligt bättre trupp än i vårat möte.Ruggigt viktig match i botten där jag vågar säga att Skara åker ur om man förlorar. Men tror att dom rutinerade rävarna fäller avgörande här, Blom är med o...

Av Olof Andersson - 4 januari 2013 18:36

Gömde det sig en match en vanlig vardag i luffsarserien. Skövde piskade dit Vänersborg med 11-0 igår, imponerande siffror oavsett vad Vänersborg hade för lag. Skövde hakar på Borås IBF i kampen om andraplatsen.   Borås - Fristad (fredag) 7-5   ...

Av Olof Andersson - 14 december 2012 09:28

Att inte ha spelat innebandy på ett bra tag må vara riktigt tråkigt och frustrerande, men idag väntar belöning! Hade självklart hellre spelat ikväll men att långt bort i ingenstans förhoppningsvis få dynga i sig en rejäl Mandysburgare innan man slå...

Av Olof Andersson - 7 december 2012 20:06

2 matcher har redan hunnit spela varsin period, det påverkar dock inte hur jag skulle tippat.   Borås - Sandared (fredag, står 0-0 efter 1 period) 9-2   Trots derby och trots målsnålt efter första tror jag IBF springer iväg till en lekande lä...

Av Olof Andersson - 30 november 2012 10:57

För precis så här kommer matcherna sluta:   Skara - Halna (fredag) 4-6   Nu har jag inte sett Halnas laguppställning, men Skara harvar i botten och saknar idag Hald. Då kommer Halna ta 3 poäng medan Skara får blicka framåt.   Skövde - Fal...

Ovido - Quiz & Flashcards