Alla inlägg under januari 2013

Av Olof Andersson - 10 januari 2013 23:01

Skara - Vara (fredag) 6-4


Ett helt nytt Skara med betydligt bättre trupp än i vårat möte.
Ruggigt viktig match i botten där jag vågar säga att Skara åker ur om man förlorar. Men tror att dom rutinerade rävarna fäller avgörande här, Blom är med och han borde kunna göra iaf 3 pinnar mot Vara.


Halna - Mariestad (fredag) 4-9


Mariestad har vilat i ett halvår och borde vara bra sugna här. Mariestad lär inte göra som vi och vänta till 3dje perioden med att stressa Halnas mindre duktiga backar och kommer avgöra tidigt för att sedan smygåka fram till slutsignal genom att träna lite tunnlar och annat. Dock ett derby så lyckas Halna hålla tätt i början kan det nog bli krig in i slutet.


Vänersborg - Fristad (lördag) 6-6


Ser inte vilket lag Vänersborg ställer upp med, samma som mot Skövde så torskar dom, men får anta att några fler är med. Jämn match på pappret och på plan, Kirch gör 4pinnar mot seriens underligaste lag (full fart framåt, släpp in bakåt)


Tygriket - Borås (lördag) 4-11


Får sluta tippa emot Borås, dom vinner, enkelt, som sig bör.


Falköping - Sandared (söndag) 5-5


Och här är Falköpings sista chans. Sett till våra möten med lagen tror jag på Falköping, Men dom är jumbo av en anledning, men tycker verkligen dom borde ha goda chanser till poäng här.


Vi möter Skövde borta på söndag, en match där jag tror på gränsen till överprestation krävs. Och det borde vara dags för det snart, tror inte vi nått max än denna säsongen. Dels för att Skövde lär ha ett bättre lag än när vi mötte dom hemma (utan Lantz & almroth, 54poäng ihop), dels för att dom verkar kommit igång på slutet och jagar Borås IBF närmast, dels för att jag är inte alls säker på hur vi ställer upp utan bagarn och Erlandsson, dom två mest självskrivna centrarna kanske ihop med den lönnfete bakom tangenterna här.


Men jag tippar aldrig emot TIBK, jag hoppas och tror att alla prickar toppform tills söndag och ger Skövde en rejäl holmgång där uppe, en söndagsmorgon i Skövde, kan inte bli bättre!


Forza grönsvart tills döden skiljer oss åt.


Skjuter Carlsson 20 skott och 15 träffar mål vinner vi matchen, nästan säkert, enkel takitk? Lättare sagt än gjort...



Av Olof Andersson - 4 januari 2013 18:36

Gömde det sig en match en vanlig vardag i luffsarserien. Skövde piskade dit Vänersborg med 11-0 igår, imponerande siffror oavsett vad Vänersborg hade för lag. Skövde hakar på Borås IBF i kampen om andraplatsen.


Borås - Fristad (fredag) 7-5


Derby, det förra slutade med kryss. Man kan på inget sett ta ifrån att Borås gjort en kanonsäsong såhärlångt, har andraplatsen helt i egen hand, men jag kan heller inte ta ifrån min känsla när jag kollar deras lag att dom överpresterar, eller så är det vi andra "topplag" som underpresterat, låter iofs ganska rimligt.
Lockerud/M är överlägsna i serien i år, och det hade vi fått se om inte Mariestad - IBF blivit inställd. Så ja, jag tror ju att Fristad vinner, men alla resultat pekar ju på att IBF vinner, så då gör dom väl det till slut.


Vara - Halna (fredag) 4-8


Halva matchen jag såg Halna mot TIBK var dom grymma, kämpade frenetiskt och med hyfsat lir, andra halvan var dom lika dåliga, men med en grym målis. Oavsett borde det räcka mot Vara som gjort allt annat än en bra säsong såhär långt.


Sandared - Tygriket (söndag) 7-6


Det ser dumt ut när jag skriver det, Tygriket borde ju ha rutinerade gubbar i massor som kan ställa upp i kris, men hörde att dom ställde in sin match mot Mariestad (hemmaplan?) för att det var för få gubbar, så det kan omöjligt vara bra ställt iaf. SIBS vinner nog detta, kanske ännu lättare, TT allt närmre division 3.


Vi möter Skara, endast seger finns på pappret, ska utföras också

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards